Hvilke data bruger vi i appen?

Vi bruger data fra bilen for at kunne planlægge den optimale ladeplan. Her får du et overblik over, hvilke data vi anvender, og hvad vi bruger dem til.

GDPR er yderst relevant, og vi beskytter naturligvis data, opbevarer dem sikkert og videregiver dem ikke.  Her er de data, vi benytter, og en beskrivelse af, hvad vi bruger dem til.

  • Tesla login og password til din bil: Bruges én gang et kort sekund til at få et token, der efterfølgende bruges til kontakt med bilen.
  • Ladekabel: Tilsluttet eller ej.
  • Batteri % & kilometer: Er batteriets kapacitet under minimumsgrænsen, lader vi op med det samme. Er den over minimumsgræsen og bilen er ved et ladested, hvor vi har SmartCharge, så stopper vi opladning og venter til senere, når strømmen er billig.
  • Ladehastighed: Således at vi kan lave en ladeplan, der er bedst mulig i forhold til klartidspunkt. Har brugeren sat, at bilen skal være klar kl. 06:00, og der er 3 timers opladning tilbage i batteriet, finder vi de 3 billigste timer.
  • GPS når kablet sættes i bilen: Benytter vi til at identificere ved hvilket ladested, bilen er. Fx. lader vi altid ved SuperChargers – hvorimod vi fx. udskyder opladningen, når kablet bliver sat i derhjemme.
  • Bilens navn: Til visning i app.
  • VIN nummer: Til unik identifikation af bilen.
  • Batteri max: Til at stoppe opladning, når vi fx. er nået 80%.

Du er altid velkommen til at spørge, hvis der er noget specifikt, du gerne vil vide.

Kontakt True Energy

Bliv kunde hos True Energy og få de lave timepriser, som vist i appen. Det er nemt at skifte til True Energy! Det er gratis og kræver ingen nye installationer.